Telefoonhoes voor broerlief

Patronen secuur volgen vind ik alleen maar interessant als ik totaal niet weet hoe ik eraan moet beginnen. Maar als ik al zelf een idee in mijn kopje heb en nog wat tutorials heb gevonden, zijn patronen meer een richtlijn dan iets anders.

Dus toen broerlief belde en langs zijn neus vroeg of ik geen telefoonhoes kon maken voor zijn smartphone, antwoordde ik nonchalant: “Ja dat moet wel lukken”.

IMG_20180205_222645487.jpg

Broerlief is zoals ik: het moet vooruit gaan en die kleine details zijn niet belangrijk.  Zijn bestelling was:

Maak me een smartphonehoesje
… dat ik aan mijn broek kan hangen, als ik op het dak zit te werken
… dat stevig is
… dat wat beschermt tegen de regen
Stoffen maakt niet uit: maar geen roze aub.
En liefst snel!

Kijk, dat is nu eens duidelijk. Dus na wat bespreken met de Girls over ideeën, en me baserend op de tutorial van Lieve, maakte ik een zeer simpele hoes. Ik kocht bij Nostex wat donkerblauwe stof waaruit ze werkbroeken maken voor de buitenkant en als voering had ik nog een stuk katoenen kussensloop liggen dat niet roze was. Ik wou geen echte voering gebruiken omdat anders de telefoon er anders wat te makkelijk uit zou glijden.

IMG_20180205_215507879.jpg

Om de smartphone iets meer te beschermen tegen de waarschijnlijke onzachte behandeling door mijn broer zette ik er wel wat wattine tussen. Een flapje om de bovenkant van de slimme telefoon tegen de regen te beschermen, een lus aan de achterkant om hem aan zijn broeksriem te bevestigen en we zijn er bijna.

IMG_20180205_215643034.jpg

Voor de sluiting wou ik geen drukknoop gebruiken omdat ik bang was dat broerlief eens te hard zou drukken. Het beeldscherm zou dat zeker niet appreciëren. Dus een stuk velcro is een meer zachtzinnige oplossing die veel minder druk vraagt op dat beeldscherm, en het is nog eens goed om mijn handnaaiwerk te oefenen.

IMG_20180205_215542409.jpg

Aangezien de bestelling zo snel mogelijk bij broerlief moest geraken, heb ik gewoon zijn cadeautje opgestuurd met de Post. Reactie van broer toen ik hem opstuurde: “Wow, dat was snel. Dank je wel! Hij is heel functioneel maar de schoonheidsprijs gaat ie niet winnen hé”.

IMG_20180205_215729676

Euh nee, maar dat stond ook niet in de bestelling hé broer. Alle gekheid op een stokje: ik heb het inderdaad als een projectje tussendoor gemaakt, waarbij ik meer heb gelet op voering en wattine dan of-ie helemaal loodrecht was. En daarbij, dat heeft toch geen zin, want het ding gaat genoeg afzien op dat dak, en mag al blij zijn als-ie niet als alternatief voor een hamer wordt gebruikt. Dus hele mooie hoesjes hebben hier geen zin. Het is stevig.

IMG_20180205_222634510.jpg

Lieve stelde nog voor om hem nog eens opnieuw te maken…  wie weet doe ik dat nog wel voor broerlief. Maar dan zit er wel iets van roze in. Gegarandeerd!

Tot schrijfs!
Margot

2 gedachten over “Telefoonhoes voor broerlief

Geef een reactie