Fan van Theo

Ik beken, ik ben een jongensmama, en vind het zalig om mijn twee jongens te zien rondhuppelen in een mooi hemdje. Als beginnend naaister ontdekte ik al snel dat sommige patronen in naaitijdschriften wel voor nummertje één pasten, maar te krap zaten voor nummertje twee. Aangezien een patroon aanpassen nog niet tot mijn standaardskills behoort, zocht ik naar een alternatief.

IMG_0380

Mijn zoektocht naar het ideale patroon bracht mij uiteindelijk bij het Theo-hemdje van zonen09. Je  kan kiezen tussen een small- of een standaardversie binnen elke maat. De vormgeving van het patroon en het bijhorende boekje zijn heel zorgvuldig uitgewerkt, en ideaal voor een beginnend naaister zoals ik. Stap voor stap legt Sharon uit hoe je de verschillende onderdelen moet naaien en welke variaties er bij elke stap mogelijk zijn (lange/korte mouwen, kleine accenten, borstzakjes met/zonder paspel, gebiesde zakjes,….). Je kan dus eindeloos variëren naar eigen smaak. Bovendien is er een groot voordeel aan dit patroon, je moet niet overlocken of zigzaggen, en toch zijn alle naden heel mooi weggewerkt. Wat een zaligheid!

IMG_0298

Ik vond een supermooie coupon bij Toverstof in Destelbergen, met pauwtjes op. Nummertje één stond alvast te popelen om het op zijn lentefeest aan te trekken. Hij was dan ook zo fier als een pauw met zijn pauwtjeshemd. In plaats van klassieke knopen, koos ik voor kamsnaps in verschillende kleuren, om het geheel een speelse toets te geven. Nummertje twee hoopt nu dat broerlief er gauw uitgroeit!

IMG_0301

Tot schrijfs!
Tatiana

9 gedachten over “Fan van Theo

Geef een reactie